No hi ha dubte que Microsoft Teams està vivint un moment dolç. És indubtable que és la nineta dels ulls de Microsoft i molts dels esforços innovadors van dirigits a enriquir més aquesta eina que va néixer com una evolució de Skype i ja ha adquirit una dimensió totalment nova. És un nou concepte de solució on Microsoft no té rival, la integració. Com vam veure en un altre post, cada solució per si sola potser no és la millor del mercat, però és tan fàcil interactuar amb elles que avui en dia se’ns fa molt difícil pensar que només fem una tasca en una àrea concreta en la nostra jornada laboral. Cada vegada més, evolucionem a fer diferents tasques amb diferents companys en diferents areas. Ja no hi ha sitges especialistes que no saben el que fan la resta. Les noves organitzacions són més col·laboratives, més àgils i la informació flueix d’una altra manera.

Per això, eines com Microsoft Teams són ideals ja que són modulars i poden arribar a ser transatlàntics per a perfils més exigents o una llanxa motora per a perfils que només necessiten una part de la seva potencialitat. Podem incorporar les aplicacions que necessitem, quan tinguem aquesta necessitat. No estan preinstal·lades. Són aquí latents a l’espera que les descobreixis. I una vegada passa això, surgeix la màgia.

 

Tocar el botó d’aplicacions que veiem en la part inferior a l’esquerra és un constant descobriment. El ritme de publicació és tan alt que ni el mateix Microsoft pot comunicar totes les aplicacions noves que van apareixent. Jo mateix que treballo en un partner de Microsoft a vegades descobreixo una nova aplicació perquè un company l’ha descobert primer i em “força” a utilitzar-la perquè ell la utilitza i si realitzarem una cosa conjunta, aprofitem que existeix aquesta solució i ens pot ajudar a fer-ho més productiu. I aquí està la clau de l’adopció cada vegada més ràpida de Teams. No comencem a utilitzar-la perquè hem vist un anunci o ens el ha proposat el nostre proveïdor de tecnologia o ens el ha “imposat” (volia trobar un eufemisme però crec que cal anar sense embuts avui dia) la direcció. Sinó, tot el contrari, un company de treball es converteix en un prescriptor del producte i ja sabem tots la potencialitat d’aquest canal de transmissió. I voilà! Es produeix de nou la màgia.

Aconsello anar entrant ja que sense imaginar-t’ho apareix una nova aplicació que pot ser que no compleixi al 100% el que necessites, però és tan fàcil començar a utilitzar-la que seràs tu la pròxima vegada que aconsellis al teu company utilitzar aquesta nova aplicació. I això passarà per exemple amb l’aplicació Lists. Aparentment sembla una solució per a la gestió de llistes, com el nom indica, però és una mescla entre Planner, To Do i Project. Però per a temes molt concrets i de seguiment més regular. Abastant menys que Project o Planner, que està pensat per a projectes més globals, sinó tasques de seguiment més lleugeres i amb menys necessitat d’informació.

 

A l’inici podem començar de 0 o amb plantilles que amb uns clics podem tenir-lo muntat tot per a utilitzar-la ja. Com us podeu imaginar, vaig utilitzar la plantilla de planificador de contingut. I aquest post ja ha format part del meu nou Lists per a planificar les publicacions del nostre blog. Com comentava abans, pot ser que hi hagi una altra solució millor, però en un minut ja la tenia en la meva pestanya de l’equip de Màrqueting i ja estava planificant podent posar responsables, terminis, temes, etc.

En el pròxim post parlaré de més aplicacions que m’aniré trobant o alguna que un altre company hagi anat més ràpid que jo.

Autor: David Bonet – Responsable de Marketing