El sector retail no deixa de presentar importants canvis en el seu ecosistema a causa de les tecnologies emergents i a un procés de globalització consolidat en gran part del món. Aquells empresaris que desitgin sobreviure en aquest entorn, hauran de condicionar les seves empreses a aquests canvis i fer que juguin a favor seu.

A continuació, us deixem els 5 grans canvis que ha experimentat la indústria minorista, i com adaptar-s’hi per destacar en el mercat.

1- Informació

Gràcies a la connectivitat, els clients disposen d’un gran nombre de recursos per obtenir informació i referències de qualsevol marca; preus, opinions de consumidors, comparatives respecte a la competència … Res queda a l’atzar, i si bé aquest hàbit va arrencar amb productes tecnològics, s’ha estès a qualsevol tipus de comerç.

Davant d’aquest escenari, les marques no poden permetre que els seus clients tinguin més informació que el propi personal de botiga.

Avui, mitjançant l’ús de smartphones i la tecnologia adequada és possible brindar al personal de botiga un accés directe a l’inventari perquè pugui comprovar en un instant que productes hi ha disponibles al magatzem, totes les seves característiques, accedir a descripcions de producte, imatges, talles … Oferir la màxima informació possible als teus clients, de forma ràpida i precisa, per fidelitzar-mitjançant un servei a mida capaç de respondre qualsevol dubte, ja és una obligació.

2- OmniChannel

Segons un estudi realitzat per Facebook, el 45% dels processos de compra inclouen una etapa d’investigació via Internet. I no obstant això, una investigació de Periscope assenyala que el 78% de minoristes admeten que són incapaços d’oferir una experiència unificada de la marca a través dels seus canals.

Aquells minoristes que no ofereixin una experiència compacta en tots els seus punts de venda, necessiten enderrocar aquesta barrera com més aviat millor. Hi tecnologia a l’abast dels minoristes per perfeccionar tot el recorregut de compra dels clients, oferir serveis en línia i en tenda totalment optimitzats, assegurar una correcta gestió d’inventari

Amb la solució tecnològica adequada, és possible oferir serveis mitjançant una sòlida presència de marca que redueixi la distància enfront de les grans marques i que augmenti l’engagement dels consumidors.

Oportunidades-Tecnologia-Retail

3- Reviews

Els website que ofereixen un servei de Reviews sobre productes no deixen d’augmentar, tant en nombre com en rellevància. La gent expressa les seves opinions i experiències a Internet, i consulta altres opinions per confiar o evitar marques i productes. El 67% dels enquestats en el Total Retail Survey Pwc2016 van assegurar que les opinions abocades en reviews influenciaven les seves compres.

Atès l’impacte que generen les reviews, i que es tracta d’un servei al consumidor que ha vingut per quedar-se, cal generar un contingut al voltant de la marca que sigui atractiu per a potencials clients, i reforci l’engagement dels actuals consumidors.

Comença motivant als teus clients a redactar continguts positius sobre la teva marca, promou les converses al voltant de la teva imatge i respon de forma conciliadora a aquells clients descontents, mostrant una marca compromesa amb el seu servei i centrada en la satisfacció dels seus clients. Segons un estudi de Maritz i de Evolve24, el 83% dels clients que reben una resposta després d’una queixa, es consideren satisfets malgrat que aquesta no resolgués el seu problema.

4- E-Commerce

En 2014, les vendes en línia van representar el 5.9% de vendes del sector retail. I segons la seva línia de creixement, per 2019 s’espera que aquest percentatge superi el 12%.

Tot i que els mètodes de venda clàssics no desapareixeran, el sector retail també s’ha d’adaptar als nous canals per sobreviure. Cal alinear-cap a l’e-comerce, tenir presència online mitjançant un site funcional i fàcilment localitzable tant pels motors de cerca com en els entorns de Social Mitjana.

La presència de la marca ha de ser sòlida, única, tant en entorns online com offline. No hi ha major aparador que Internet, i la presència de marca s’ha de treballar de forma constant.

5- Personalització

Tots vivim exposats de forma constant a missatges publicitaris, arribant a un punt en què la publicitat clàssica tot just cala a nosaltres. Alguns estudis assenyalen en 8 segons el temps que prestem atenció a inputs publicitaris.

En aquest marc i gràcies a les possibilitats que ofereix la tecnologia, ha arribat el moment de personalitzar els missatges.

Els minoristes necessitaran optimitzar els seus “Touchpoints” i adaptar-los amb l’objectiu d’agrupar informació de clients que permeti adaptar els anuncis i promocions als seus hàbits de compra, generant d’aquesta manera un major interès en transmetre als clients una oferta personalitzada a la seva demanda habitual .

T’ajudem a treure el màxim rendiment al teu negoci

El sector retail no deixa d’evolucionar, i únicament aquells que romanguin atents als canvis del sector i s’adaptin, podran prosperar en un mercat cada vegada més competitiu, que exigeix una atenció personalitzada, una imatge de marca sòlida i la capacitat de controlar tota la informació que genera la marca.

A Olivia, estem especialitzats en oferir solucions tecnològiques a mida per a aquelles empreses de sector retail que no es resignen a quedar relegades per la competitivitat de grans marques, ja siguin empreses de disseny de moda, restaurants, servei ràpid … Avui, la tecnologia difumina la distància entre grans corporacions i empreses minoristes, atorgant a aquestes últimes la capacitat de lluitar per la seva quota de mercat i fidelitzar mitjançant serveis personalitzats.

Font LS Retail