No és estrany que els comerços minoristes o de venda al detall, consideren necessari invertir en un gran nombre de solucions tecnològiques per poder aprofitar tot el potencial que la transformació digital ofereix als seus negocis.

Hi ha multitud d’eines capaces de potenciar la seva gestió, dinamitzar el seu negoci, millorar la relació amb els seus clients … i un gran nombre d’aquestes eines ja han vist provada la seva eficiència en els comptes d’un gran nombre de comerços. I cada vegada més els empresaris decideixen donar el -necesario- pas de digitalitzar part de les seves accions.

Kareen Vilnai, Product Màrqueting Manager de Microsoft Dynamics 365, va assegurar que en la recerca per oferir una suite de solucions integrades sota un mateix entorn, Microsoft va dissenyar Dynamics 365 for RetailUna solució capaç de ahunar en un mateix entorn les operacions back office i front office, integrant i millorant tots els aspectes de negoci (des marxandatge i promocions a compliments normatius o l’experiència de client)

Què ofereix Dynamics 365 for Retail al sector de venda al detall?

Pronòstics intel·ligents

La màxima eficiència en les operacions que porta a terme un comerç només es alcanaz mitjançant l’ús de sistemes intel·ligents. L’analítica orientada al machine learning i la reposició automatitzada de l’inventari són dues capacitats que han transformat el sector minorista. La posició reactiva ha quedat enrere. És hora de prendre una postura proactiva. Els minoristes ja poden prendre decisions més intel·ligents amb més rapidesa gràcies a l’ús de les dades que ells mateixos generen (que venen, quan, on i en quina quantitat)

Recomanacions personalitzades

El màrqueting tradicional ha quedat aixafat per la venda personalitzada. I un cop més, el machine learning és crucial. Gràcies a l’aprenentatge de la màquina basat en dades, podem trobar patrons de comportament en els consumidors, el que permet als minoristes llançar recomanacions de compra totalment dirigides als desitjos i patrons de compra dels seus clients.

Experiència en botiga

Els minoristes tenen a la botiga física l’espai central de la seva relació amb els clients. I per això, aprofitar la digitalització per oferir als consumidors una experiència diferencial en el lloc de venda resulta un valor a tenir molt en compte. Imagina l’impacte per al client en rebre ofertes personalitzades i recomanacions en temps real basades en les seves preferències emmagatzemades mentre està comprant a la botiga.

Escalabilitat en el núvol

Les interrupcions i el temps d’inactivitat són costosos per als minoristes. Amb el núvol de Microsoft, els minoristes pot implantar amb agilitat un sistema ERP gràcies a una plataforma en el núvol flexible i assequible. I que permet accedir a una suite de solucions i disposar d’aquestes mitjançant el pagament per ús, digitalitzant l’empresa i els seus processos al ritme que demanda cada negoci.

Totes les solucions en una mateixa plataforma

L’actualitat del sector detallista aquesta plena de desafiaments a curt, mitjà i llarg termini. Dynamics 365 for Retail es presenta com l’ajuda definitiva per potenciar la digitalització dels comerços de venda al detall. Oferir una connexió total entre empleats i oferir experiències diferencials als clients mai ha estat tan senzill.

Prepara al teu negoci per als reptes del futur

La digitalització és un torrent que no deixa d’avançar a tots els nivells per la nostra societat. A dia d’avui, ja és possible vaticinar les tendències i tecnologies que passaran a formar part del sector retail en els propers anys. Dynamics 365 for retail, prepara els negocis per fer el salt a:

  • Fer compres interactives, sense problemes i amb chatbots dirigits per Al: Una forma d’atreure clients 24/7 i poder atendre’ls amb precisió en qualsevol moment i de forma automatitzada.
  • Augmentar les taxes de conversió mitjançant IOT: Si bé la presència omnichannel és bàsica, alguns estudis xifren en més del 90% de les vendes en botigues físiques. Gràcies al IOT els minoristes podran saber quan un usuari d’una aplicació mòbil està a prop, amb l’objectiu d’enviar-li notificacions o ofertes personalitzades per captar la seva atenció.
  • Autoserveis i mòbils: Els dispositius / gadgets a la botiga física generen un gran interès entre els clients al mateix temps que proporcionen informació de valor per als minoristes. Perquè aquesta infraestructura valgui la pena invertir, els minoristes necessiten una solució que inclogui un historial complet de clients entre canals, informació actualitzada sobre productes i inventaris i el poder de l’aprenentatge automàtic.