No cal remuntar-massa per arribar a una època on els grans esforços del sector de la fabricació per a optimitzar la seva productivitat i incrementar la satisfacció dels seus clients, eren tractats com dos aspectes independents. No obstant això, amb l’arribada de noves solucions tecnològiques, aquesta manera de procedir s’està veient alterat.

Actualment, els fabricants es preocupen pels sistemes integrats (tant digitals com físics) així com en una major eficiència de les seves accions i processos, augmentar la seva flexibilitat i reduir costos. I tots aquests objectius ja es plantegen mitjançant la connexió d’equips i fàbriques, aprofitant totes les dades que es produeixen en el cicle de vida d’un producte.

I això és només l’inici. La digitalització està transformant el sector, permetent un enfocament centrat en la satisfacció del client mentre se segueixen optimitzant cadascuna de les accions naturals. Un exemple d’això és la incorporació al sector d’últimes tecnologies com la realitat augmentada, que permet accedir a la visió d’un tècnic i ajuntar-la amb els coneixements d’un expert, des de qualsevol lloc.

Microsoft dóna suport aquests processos de digitalització en la indústria de fabricació adaptant les seves solucions a les característiques del sector, i que es veuen exemplificades a la plataforma Microsoft Dynamics 365 i les seves funcionalitats; unió de CRM i ERP, al costat de altes capacitats analítiques. A continuació us mostrem algunes de les seves funcionalitats per al sector de la fabricació.

Optimització de la cadena de subministrament. Gràcies a la recopilació, integració i visualització global de dades, s’obté una visibilitat més precisa del producte des de la seva producció fins a la seva venda.

Gestió d’actius, productes i producció. Amb una vista consolidada que unifica la supervisió dels processos i proporciona informació en temps real, els fabricants augmenten la seva eficiència. I gràcies a l’ús de dispositius connectats poden supervisar processos i solucionar problemes de forma remota.

Fidelització de clients. Els fabricants han de proporcionar als clients una major visibilitat i generar confiança a través de respostes ràpides i convenients mitjançant estratègies omnichannel. Aquesta estratègia, es basa en una combinació d’anàlisi predictiu, la capacitat d’oferir serveis de valor afegit i en un servei personalitzat a les necessitats de cada client.

Accelera la innovació i aconsegueix un avantatge competitiu. Gràcies a l’arribada de dispositius IOT, els fabricants poden obtenir les dades necessàries. La millor manera perquè els fabricants persegueixen la innovació és entendre el seu negoci més profundament, a través de l’ús dels clients de proveïment cadena de subministrament i producció. Amb les peces compatibles amb la IO, actius i productes, els fabricants poden obtenir els coneixements necessaris per a innovar. Les dades dels productes i equips connectats poden potenciar als desenvolupadors, enginyers i tècnics per col·laborar.

Capacitar els empleats a treballar més eficaçment. Quan una empresa pot oferir vistes de 360 ​​graus dels actius del client i l’historial d’ordres de treball, els tècnics estan facultades per una millor comprensió de no només el treball davant d’ells, sinó d’altres compromisos de servei de camp similars i reeixides . Això va de la mà amb l’autorització dels agents de servei per a proporcionar informació instantània, usant la màquina d’aprendre a trobar i seguir casos similars per a l’èxit de la solució de problemes, i programar una visita o avaluació.

Podeu accedir a l’article original de Bill Moffett a Manufacturing transformed: Microsoft Dynamics 365