Des del punt de venda (POS) fins al comerç electrònic, des del CRM fins a la gestió d’inventari, molts minoristes empren un mosaic d’aplicacions empresarials desconnectades entre si per gestionar el seu negoci. Aquests sistemes de programari sovint són personalitzats o fins i tot de producció pròpia, i per tant no poden comunicar-se correctament entre si. Com a resultat, els minoristes són incapaços de lliurar l’experiència personalitzada i omni-canal que els clients esperen.

Els minoristes d’avui en dia estan recollint una quantitat de dades sense precedents a través dels seus diversos punts de contacte; des del sitie de comerç electrònic passant pel programa de fidelització, el punt de venda i altres tants. Per poder oferir comunicacions i ofertes personalitzades, els minoristes necessiten que els seus sistemes de programari els donin la capacitat d’organitzar totes les seves dades, analitzar-los i transformar-los en percepcions significatives, que després han de ser lliurades als diferents grups d’interès (clients potencials).

En altres paraules, els minoristes han d’abandonar les aplicacions empresarials desconnectades entre si, ja que els impedeixen veure qui són els seus clients, saber el que està succeint en el seu negoci i poder oferir experiències ininterrompudes. Han d’adoptar sistemes de comerç unificat.

El comercio unificado va más allá del omni-canal, dando prioridad a la experiencia del cliente, rompiendo los muros entre los distintos canales internos y aprovechando una plataforma de comercio común.HAZ CLICK PARA TWITTEAR

El comerç unificat combina en una sola plataforma comerç electrònic, m-commerce, compliment de comandes, gestió d’inventaris, gestió de relacions amb els clients, capacitats de punt de venda (POS) i molt més.

1. No hi ha necessitat de gastar temps i diners en integracions

Quan vostè utilitza un sistema separat per administrar les seves vendes, un altre per manejar als venedors, un tercer per al lloc de comerç electrònic – i així successivament, establir (i mantenir!) Una comunicació perfecta entre les diferents plataformes pot convertir-se en un problema.

La integració de sistemes separats requereix trobar experts que estiguin familiaritzats amb totes les solucions de programari involucrades. El que pot ser difícil. Sovint, vostè acabarà havent de contractar múltiples persones, cada expert en un dels sistemes, i esperar que s’entenen entre si i poden trobar una interfície de treball. I quan ha de fer una actualització o si alguna cosa s’espatlla? Reinicieu i repeteixi. No cal dir que això pot ser llarg i costós.

Quan s’utilitza un sistema unificat, es redueixen els costos (i el temps) en totes les fases, des de la implementació fins al manteniment i les actualitzacions.

2. Redueix el risc d’errors

Quan s’utilitzen sistemes separats, qualsevol retard en la comunicació entre ells pot provocar que les dades es surtin de sincronització. Com a conseqüència, pot acabar venent un article al seu lloc web quan ja no el té en estoc; o anunciant el preu incorrecte d’un article. Tots els errors que poden perdre els seus ingressos, o fins i tot clients.

Quan s’utilitza un únic sistema per a tota l’empresa, tota la informació -des dels preus fins a la disponibilitat del producte i la descripció del article- es manté en una sola base de dades i, a continuació, es distribueix a diferents punts de contacte. D’aquesta manera no corre el risc de discrepàncies o desajustos entre canals.

3. Obtens una sola versió de la veritat

Quan tota l’empresa – centres de distribució, llocs de comerç electrònic, botigues, botigues, HQ – s’executa en una plataforma, tots els departaments són capaços d’accedir i operar amb les mateixes dades. Una base de dades centralitzada, que emmagatzema la informació de forma coherent i no redundant, garanteix una única versió de la veritat. Usant aquesta informació consistent i fiable, les empreses poden simplificar els seus informes financers, realitzar un millor seguiment dels seus KPIs, analitzar el rendiment dels productes i promocions i prendre decisions que beneficiaran al negoci més ràpid i amb més confiança.

4. La formació del personal és més ràpida

Amb múltiples sistemes en ús, la incorporació de nou personal pot ser llarga. Una multitud de solucions de programari també significa que no pot traslladar fàcilment als empleats d’un departament a un altre, ja que hauran de rebre instruccions sobre un nou sistema cada vegada.

Blue Mountain, el centre d’esquí més gran d’Ontario, solia desplegar 26 sistemes diferents per dur a terme les seves operacions, que van des de la restauració, fins a botigues minoristes, lloguers, restaurants, hotels, etc. Cada tipus d’operació tenia el seu propi sistema. I com a resultat, quan els empleats van ser traslladats d’un lloc de treball a un altre, van haver de tornar a formar-se, el que significava que un canvi temporal de funcions era poc pràctic i poc rendible per a l’empresa.

Fa uns anys, Blue Mountain es va desfer dels seus 26 sistemes i implementar una plataforma de comerç unificat – LS Nav. Als empleats només cal ensenyar-los a utilitzar un sistema, i se’ls pot traslladar fàcilment a diferents divisions. Com a resultat, Blue Mountain ha reduït els seus costos de capacitació, i la companyia ara pot traslladar a les persones a través de les estacions ràpidament, segons sigui necessari.

Ocho maneras en las que una plataforma de comercio unificado hará su vida más fácil y apoyará el crecimiento de su negocio.HAZ CLICK PARA TWITTEAR

5. L’administració obté informació precisa en temps real

Quan s’utilitza una única plataforma en tot el negoci, la seu central obté una visió global dels seus processos, des de les vendes fins a les compres, l’assignació, la fixació de preus i la gestió de magatzems. Aquesta visibilitat en temps real dóna a l’administració la capacitat d’actuar ràpidament si cal.

Club 21, l’empresa que gestiona les botigues Armani Exchange al Regne Unit. Quan necessitaven un nou sistema, buscaven una solució unificada. Els beneficis es van fer evidents ràpidament. Clare Vella, directora comercial de la cadena, ens va explicar com LS Nav els va ajudar a gestionar amb èxit la seva primera gran venda de Black Friday. Eren les 10:00 de la nit d’un divendres a la nit, i jo era a casa. Vaig verificar les nostres vendes, i acabo de veure una quantitat increïble de vendes a través de la nostra botiga regional de Liverpool. Vaig aconseguir trucar al magatzem perquè vinguessin un dissabte al matí per reposar la botiga i rebre un lliurament d’emergència a aquesta botiga per al dia següent. Ara, amb el nostre vell sistema mai haguéssim tingut aquesta visibilitat. El gerent de la botiga probablement m’hauria cridat i dit: “Estic desesperat per coses”. Però amb la solució de LS Retail, vam poder respondre ràpidament. Com les vendes venien cada hora, teníem gent en espera per començar a recollir i retirar les existències. Això és el que anomenem fer les coses en temps real “

6. Pots oferir una veritable experiència omni-channel

Als clients no els importen els canals. El que volen és una experiència de compra perfecta i una informació i serveis precisos i consistents, independentment de si compren en línia oa les seves botigues físiques.

Els compradors volen poder comprovar la disponibilitat d’inventari en totes les botigues, volen fer clic i recollir, per demanar un article fora d’estoc a les seves botigues, i tenir-lo lliurat a casa, per tornar a la botiga un article comprat en línia, i així successivament.

Una plataforma de comerç unificat li permet oferir tot això i molt més. En unir tots els canals sota la mateixa plataforma, no només pot fer un seguiment de tot el que està succeint en el seu negoci, sinó que també pot permetre als clients iniciar, aturar, continuar i acabar el seu viatge de compres com prefereixin, sense problemes o desconnexions.

7. Una visió de 360 graus dels clients

Tradicionalment, en les cadenes de botigues al detall cada botiga puja arxius a la central al final del dia. Amb aquest tipus de configuració, la falta o informació incompleta del client és un problema comú. Per empitjorar encara més les coses, algunes empreses no mantenen una base de dades de clients integrada, i la informació dels clients (vendes per client, pagaments, etc.) s’emmagatzema en sistemes separats, el que dóna lloc a registres duplicats i la incapacitat de servir als clients correctament.

En emmagatzemar tota la informació en una sola base de dades i permetre als associats en diferents ubicacions accedir-hi en temps real, els minoristes poden obtenir un major valor de les seves dades. Per exemple, poden entendre el que la seva base de clients està comprant i on, i què promocions i preus estan rebent. Mitjançant la connexió i l’anàlisi dels hàbits de consum, s’obté una visió de 360 ​​graus del consumidor, que es pot utilitzar per crear programes de fidelització més eficaços, i oferir recomanacions personalitzades i promocions puntuals, en altres paraules, per dissenyar experiències d’ client més efectives i atractives.

8. Només necessita treballar amb un proveïdor

Quan utilitzeu diversos sistemes, inevitablement haurà de tractar amb proveïdors independents, un factor que pot complicar i retardar el projecte.

Seleccionar una plataforma unificada significa que pot ocupar-se de tot el procés amb un únic proveïdor. Assumint que vostè ha triat la companyia correcta (algú que coneix la seva indústria, entén les seves necessitats i es comunica efectivament amb vostè), tractar amb un sol proveïdor en lloc de amb diversos pot disminuir la complexitat i els costos generals. Només heu de seleccionar un proveïdor fiable, que estarà aquí per a vostè en el futur, proporcionant-suport i actualitzacions quan les necessiti.

Comerç Unificat. Més enllà de l’omni-canal

Omni-channel és la notícia d’ahir, i els minoristes s’han adonat. En paraules de Ken Morris, soci i cofundador de l’empresa de consultoria Boston Retail Partners, “En omnichannel, tens múltiples canals, però no tens una sola peça de programari, una versió de la veritat: tens moltes versions de la veritat. En el món del comerç unificat, tot està connectat en temps real. … Per això, aquesta experiència de comerç unificat serà el camí que la gent prendrà en el futur “.

Una enquesta recent de l’BRP va revelar que el 85 per cent dels minoristes considera que la creació d’un veritable entorn de comerç unificat és la seva principal prioritat. Les principals funcions que interessen als minoristes són:

  • Visibilitat sobre inventaris i comandes a través de canals. Menys d’un terç dels minoristes poden fer això avui en dia; el 90 per cent dels minoristes planegen oferir-lo en un termini de 3 anys.
  • Possibilitat de reservar inventari i fer comandes especials a través de canals. Només dos de cada 5 minoristes poden fer-ho avui en dia; el 82 per cent dels minoristes volen poder fer-ho en un termini de 3 anys.
  • Possibilitat de “comprar a qualsevol lloc, enviar a qualsevol part” a través dels canals de venda.

El 85% de los minoristas considera que la creación de un verdadero entorno de comercio unificado es su principal prioridad.HAZ CLICK PARA TWITTEAR

El comerç unificat ajuda a superar els desafiaments d’avui en dia per oferir la distribució minorista del demà, el que permet a les empreses oferir l’experiència minorista fluïda que els clients esperen. Poseu-vos en contacte amb els nostres experts per descobrir com LS Nav, la nostra plataforma de comerç minorista unificat, pot ajudar a oferir l’experiència dels clients del futur.

Font: LSRetail