Potser hagis sentit en alguna conversa amb un partnerde Microsoft Dynamics el terme Team member quan es planteja el tema de nº d’usuaris necessaris. Per intentar optimitzar les llicències, hi ha diferents nivells d’usuari depenent del que pot o no fer. En certes ocasions no cal que tots els usuaris tinguin totes les opcions, per això existeix la figura del Team Member, un usuari amb limitacions, per perfils majoritàriament de consulta, i és clar, amb un preu molt menor. Això si, ha de tenir almenys un usuari Essentials o Premium com a mínim.

Què pot fer un usuari Team member?

Un Team member és per a membres de l’equip que no estan lligats a una determinada tasca i que només necessiten una “funcionalitat bàsica”, com accés de lectura així com algun accés d’escriptura per a tasques lleugeres.

  • Llegir qualsevol cosa en Dynamics 365 Business Central
  • Modificar els registres de clients, productes o proveïdors ja creats.
  • Modificar els seients quan estigui específicament permès des d’una perspectiva comptable per actualitzar els seients específics.
  • Informació, com la data de venciment en les entrades del llibre de deutors.
  • Aprovar o rebutjar tasques en tots els fluxos de treball assignats a l’usuari.
  • Crear, editar o suprimir una cotització.
  • Crear, editar o eliminar informació personal.
  • Introduir els fulls d’hores per als treballs.
  • Utilitzar PowerApps per Dynamics 365.

Quins permisos hi ha al pla Team member?

El pla Team member dóna accés a certes operacions en un subconjunt de taules del sistema. L’accés es defineix pels permisos dins del pla Team member, els quals estan continguts en els següents conjunts de permisos:

Conjunt de permisosPer a què serveix
D365 LecturaDóna accés de lectura a totes les taules del producte.
D365 Team MembersPermet escriure, esborrar i modificar l’accés a un subconjunt de taules del producte, és a dir, permet crear una oferta de venda, modificar una comanda de venda, modificar una targeta de venedor, etc. Bàsicament defineix el que pot fer l’usuari de Team Members.
LOCALPermet escriure, eliminar i modificar l’accés a totes les funcions locals del producte.
D365 SeguritatDóna accés a la gestió d’usuaris. No s’assigna a l’usuari de Team member per defecte, però es pot assignar si cal.
D365 Resolució de problemesDóna accés a eines per a la resolució de problemes.

Poden els usuaris de Team Members treballar amb extensions?

Sí, un usuari Team Member pot treballar amb extensions, tant pròpies com de tercers, que es troben en App Source, però també amb extensions per a clients que siguin creades per al propi client.

Poden els usuaris Team Member treballar amb PowerBI, PowerApps i Microsoft Flow?

Sí, pot utilitzar PowerBI, PowerApps i Microsoft Flow com a usuari Team member. Les dades que recuperi i utilitzi en aquests productes seguiran estant restringits pel seu pla, és a dir, si feu servir una Power App per crear comandes de vendes, pot llegir totes les comandes de vendes però només modificar els existents. No es poden crear noves comandes de client, ja que això no està permès amb el pla Team member.

Com es compara el pla Team member amb la llicència Limited user de Dynamics NAV?

Al NAV 2018 existia la llicència Limited User. Aquesta va canviar a la llicència Team member amb el llançament a l’octubre de 2018 de Business Central. Com hi ha dos tipus de llicenciament, on Premise i Cloud, es diferencia per a cada cas la seva funcionalitat. Depenent del llicenciament escollit ha certes peculiaritats diferents que el partner de tenir en consideració quan s’implanta la solució ERP.