Microsoft està apostant cada vegada mes per la integració de les diferents aplicacions de la seva Suite. Això suposa un gran avantatge per al client, però a vegades és difícil conèixer tots els avantatges que se li poden treure a aquesta mena d’integracions. Si alguna vegada has usat Dynamics 365 for Sales, una de les funcionalitats més populars és el seguiment de correus electrònics. Aquesta funcionalitat s’ha introduït també en Navision i Business Central a través del Registre de correus electrònics. Podem aprofitar les comunicacions entre els venedors i els clients actuals o potencials, per a realitzar un seguiment dels intercanvis de correus electrònics, i poder convertir-los en oportunitats, sense sortir de Business Central.

Una dels grans avantatges d’implantar aquesta funcionalitat en el nostre ERP, és que les comunicacions que queden registrades són públiques per a la resta dels usuaris. Per exemple, en cas que un venedor no estigui disponible, per vacances, malaltia o qualsevol altre motiu, els seus companys poden veure i gestionar les comunicacions que ha tingut amb el client, i fins i tot accedir als correus originals que s’han intercanviat, incloent els arxius adjunts.

Perquè tot això funcioni, entra en joc Exchange Online, que, mitjançant l’ús de carpetes públiques i creació de fluxos de correu, revisa aquells correus entrants o sortints i els importa a Business Central automàticament.

Tenim un vídeo on s’explica pas a pas com configurar Exchange online per a poder activar la funcionalitat en Business Central. A més, disposem també d’un segon vídeo, on s’explica com configurar Business Central per a activar el Registre de correus electrònics. Els podràs trobar a la nostra Academy.

 

En definitiva, Microsoft ens ofereix cada vegada mes integracions per a agilitar la gestió de la comunicació amb els nostres clients i hi ha funcionalitats com aquesta, que són poc conegudes, però molt útils.

 

 

Autor : Sergi Morodo – Técnico de Sistemas  

 

 

 
 
Referencias:
https://docs.microsoft.com/es-es/dynamics365/business-central/marketing-set-up-email-logging