Microsoft està apostant cada vegada mes per la integració de les diferents aplicacions de la seva Suite. Això suposa un gran avantatge per al client, però a vegades és difícil conèixer tots els avantatges que se li poden treure a aquesta mena d’integracions. Si alguna vegada has usat Dynamics 365 for Sales, una de les funcionalitats més populars és el seguiment de correus electrònics. Aquesta funcionalitat s’ha introduït també en Navision i Business Central a través del Registre de correus electrònics. Podem aprofitar les comunicacions entre els venedors i els clients actuals o potencials, per a realitzar un seguiment dels intercanvis de correus electrònics, i poder convertir-los en oportunitats, sense sortir de Business Central.

Una dels grans avantatges d’implantar aquesta funcionalitat en el nostre ERP, és que les comunicacions que queden registrades són públiques per a la resta dels usuaris. Per exemple, en cas que un venedor no estigui disponible, per vacances, malaltia o qualsevol altre motiu, els seus companys poden veure i gestionar les comunicacions que ha tingut amb el client, i fins i tot accedir als correus originals que s’han intercanviat, incloent els arxius adjunts.

Perquè tot això funcioni, entra en joc Exchange Online, que, mitjançant l’ús de carpetes públiques i creació de fluxos de correu, revisa aquells correus entrants o sortints i els importa a Business Central automàticament.

Tenim un vídeo on s’explica pas a pas com configurar Exchange online per a poder activar la funcionalitat en Business Central. A més, disposem també d’un segon vídeo, on s’explica com configurar Business Central per a activar el Registre de correus electrònics. Els podràs trobar a la nostra Academy.

 

En definitiva, Microsoft ens ofereix cada vegada mes integracions per a agilitar la gestió de la comunicació amb els nostres clients i hi ha funcionalitats com aquesta, que són poc conegudes, però molt útils.

 

 

Autor : Sergi Morodo – Técnico de Sistemas  

 

 

 
 
Referencias:
https://docs.microsoft.com/es-es/dynamics365/business-central/marketing-set-up-email-logging

Protegir les dades dels clients i les dades empresarials patentades és la base de la continuïtat del negoci. Però quan els empleats intenten treure el treball endavant, la seguretat és sovint la gran perdedora. Aquest document enviat per correu electrònic amb informació confidencial dels clients, aquest empleat subcontractat que encara té accés al teu sistema, aquesta contrasenya que un empleat ha anotat en una nota adhesiva. Encara que les dreceres com aquests poden semblar eficients en el moment, deixen la teva empresa vulnerable als atacs.

La seguretat no és només per als blancs grans i lucratius, com els bancs i les empreses de crèdit. De fet, el 58% de les petites i mitjanes empreses ha sofert una filtració de dades i el 60% afirma que la raó era un empleat o un subcontractat negligent. Per això és fonamental que les eines que el teu equip utilitza per a fer el seu treball tots els dies també protegeixin la teva empresa.

Les tres causes principals de les vulneracions de les petites i grans empreses són la pirateria (52%), els atacs socials (33%) i el malware (28%).

 

Microsoft 365 permet als empleats fer el seu treball sense posar en perill a la teva empresa aplicant les millors mesures de seguretat en tot el conjunt d’eines:

La protecció de la informació manté protegits les dades dels clients. 

 

 

La protecció contra amenaces defensa als teus sistemes dels atacs de ransomware i malware.

L’administració de dispositius i les dades adjuntes en el cloud de Intune et permeten controlar qui té accés als documents i a la informació.

Windows Hello et permet autenticar fàcilment als usuaris.

 

És fonamental que puguem trobar un espai on siguem capaços de compartir documents importants o confidencials que no suposi un perill i no hàgim de pensar si es pot produir una filtració. Tothom treballa a la velocitat de la llum, per la qual cosa si has de parar-te a pensar i preocupar-te, la productivitat resultarà afectada. 

Aimee Berniard – Directora de marketing digital d’ Operation Smile 

Microsoft 365 t’ofereix seguretat de nivell empresarial que contribueix a mantenir les dades dels clients i de l’empresa protegits sense interrompre el flux de treball. 

Quan funciona, la tecnologia ens fa la vida més fàcil. Els clients poden programar cites sense maldecaps. L’equip de màrqueting pot eliminar els obstacles per a sol·licitar comentaris als clients. L’equip de productes pot compartir dissenys sense haver de preocupar-se per disposar dels permisos adequats. I tothom pot prendre decisions més ràpid i fer el treball fàcilment sense donar moltes marrades.

Però a vegades la tecnologia fa que els processos siguin més complexos. Les comunicacions internes es perden entre els correus electrònics i les aplicacions de missatgeria, els clients es veuen obligats a donar moltes voltes innecessàries i els fluxos de treball repetitius i les tasques manuals roben un temps preciós i frustren als empleats.

El conjunt d’eines connectades de Microsoft 365 converteix a la tecnologia en una aliada de la teva empresa. Pot ajudar-te a tu i als teus empleats a fer el treball diari, amb totes les eines de productivitat que necessites en un sol lloc:

 

  • Els clients poden utilitzar Bookings per a programar cites fàcilment i Microsoft Forms per a enviar els seus comentaris. 
  • El teu equip pot usar To Do, Planner o Lists per a mantenir-se al corrent dels projectes. 
  • Pots alliberar-te de les tasques repetitives amb Microsoft Power Automate, perquè puguis fer el treball que realment importa. 

 

 

Abans, malgastàvem moltes hores tractant de localitzar documents en recursos compartits d’arxivaments. Ara usem els canals de Teams i la integració amb Microsoft Stream per al desenvolupament de contingut i la producció de vídeo. Triguem només tres mesos a crear 72 cursos de formació nous. En el passat, això ens hauria portat més d’un any.

Karl Fulk – Director d’ operacions d’aprenentatge de Mattress Firm

 

Microsoft 365 ajuda als empleats a treballar de forma més eficient amb eines modernes i flexibles que agiliten els processos. 

Un dels aspectes sorprenents de la innovació és que pot procedir de qualsevol part de la teva empresa. De fet, ha de ser així. Per aquest motiu, l’eliminació de les barreres a la col·laboració és una de les millors maneres d’aprofitar la creativitat del teu equip. Les eines que el teu equip utilitza per a compartir arxius, reunir-se i xatejar al llarg del dia poden fer que aquesta col·laboració sigui fluida o obstaculitzar el rendiment del teu equip.

Les preocupacions pel control de versions i la comunicació dificulten la creativitat, a més de la productivitat, per la qual cosa les eines adequades també han d’abordar aquests problemes. Independentment de si has de treballar amb treballadors remots, emprats en diferents zones horàries, proveïdors externs o amb una plantilla que treballa íntegrament a les oficines, Microsoft Teams et permet:

 

 

Microsoft Teams, que forma part de Microsoft 365, ofereix un enfocament més humà del treball en facilitar una comunicació fluida i permetre el treball en equip en qualsevol moment i lloc. El teu equip pot xatejar, reunir-se i col·laborar en temps real i, en disposar de les aplicacions d’Office en tots els dispositius, els teus empleats poden treballar des de qualsevol lloc. I amb 1 TB d’emmagatzematge en OneDrive segur, compartir arxius de gran grandària no constitueix cap problema. Els documents que necessites estan sempre disponibles, quan els necessitis.

La majoria dels equips utilitza de mitjana sis eines diferents per a col·laborar en projectes.

 

Abans, no tenia l’oportunitat de col·laborar amb determinades persones de l’empresa a causa de la seva ubicació. Ara puc demanar-los idees. Això ha contribuït a fomentar aquesta cultura de derrocar murs i parlar els uns amb els altres, independentment d’on ens trobem. 

Greg Raece – Director general d’ Online Metals 

 

Microsoft 365 millora la comunicació i el treball en equip en millorar l’accés a la informació i les eines que necessites a través de Microsoft Teams, el teu centre de col·laboració en equip. Des de les videoconferències i el xat fins a treballar junts en documents compartits, Teams manté les teves converses protegides i et permet accedir a elles fàcilment.

 

Creiem que la tecnologia ha d’oferir als teus empleats la llibertat per a treballar millor i ser productius des de qualsevol lloc. Però a vegades la tecnologia que se suposa que simplifica el treball s’interposa en el camí.

A mesura que la teva empresa creix, les eines que has estat utilitzant per a compartir arxius, col·laborar i comunicar-te no sempre recolzen aquest creixement. De fet, poden ser contraproduents.

L’experiència dels usuaris és inconnexa, amb documents i dades disperses en aplicacions, servidors, comptes d’usuari i dispositius desconnectats.

Els resultats de l’empresa es veuen afectats negativament per contractes costosos amb diversos proveïdors, augment del temps de suport de TU i els fluxos de treball ineficaços.

El sistema fragmentat d’aplicacions de tercers i d’eines de comunicació no segures pot obrir esquerdes importants en la seguretat, exposant la teva empresa i les dades dels clients a les ciberamenaces.

El 69% dels treballadors dedica fins a 60 minuts al dia a canviar d’una aplicació a una altra, la qual cosa es tradueix en 32 dies perduts a l’any.

 

Els empleats volen fer la seva millor contribució mentre treballen, per la qual cosa, quan la tecnologia no funciona, se senten frustrats. Per contra, quan la tecnologia recolza la forma en què el teu equip vol treballar, els empleats estan capacitats per a prosperar i és més probable que estiguin contents.

Nancy Pautsch  (Evangelista cap de valor per als accionistes (presidenta) de Envision IT LLC ) 

 

Microsoft 365 inclou totes les aplicacions d’Office, juntament amb l’administració integral de dispositius de Windows 10 Enterprise, seguretat general amb Enterprise Mobility + Security i eines de machine learning per a optimitzar els processos i treure a la llum els coneixements del negoci. 

Donant per fet que ja ningú té un sistema de correu en els seus propis servidors locals, avui dia, molts proveïdors de hosting inclouen un servei de correu propi, allotjat en les seves instal·lacions.

El que els clients no coneixen és que, a vegades, aquest Cloud que han contractat no és realment un Cloud, amb la seguretat, sincronització i escalabilitat que caracteritza aquest servei. Sinó un altre allotjament local, com podrien ser aquests obsolets servidors de correu de qualsevol oficina.

Començant per la seguretat, Microsoft disposa de les millors instal·lacions d’emmagatzematge de dades del món, on han invertit tant molt capital com molta tecnologia, coneixement i experiència. A prova de tot perill físic… però també tecnològic.

Un bon exemple podria ser el govern d’Alemanya, que té centralitzats amb Microsoft tots els seus serveis.  

D’altra banda, altres proveïdors gairebé mai podran optar a tantes capes de seguretat i tecnologia i, si ho aconseguissin, resultaria en preus desorbitats per als clients per un servei de correu.

Quant a escalabilitat la premissa és senzilla: S’ofereix aquest servei perquè el client sigui el seu amo i administrador.

El client té la capacitat d’augmentar i reduir les llicències de correu en temps real, adaptant-se així a les necessitats de la seva empresa i repercutint de manera directa en el cost que vulgui ajustar. La previsió de futur deixa de ser un problema gràcies a aquesta autonomia, i a més resulta un estalvi total en temps de gestió.

La tecnologia que s’ofereix és àmplia i capdavantera, i suposa un 100% de sincronització entre dispositius i llocs.

D’altra banda, altres proveïdors mai podran oferir un trànsit amb tanta folgança, la qual cosa sempre significarà problemes de sincronització i lectura de correus en temps real.

Per descomptat, tot això subscrit a la sincronització amb la resta de serveis de Microsoft Office 365: Teams, Sharepoint, Business Central, Power BI, etc. ja que, com hem comentat en altres articles, aquestes solucions es troben totalment enfocades a la col·laboració, comunicació, gestió del coneixement i intel·ligència de negoci.

 

Autor: Luis Martos – Técnico de Sistemas

 

 

Introducció

És molt habitual en informes de PowerBI tenir la necessitat de comparar dades respecte a períodes de temps anteriors, bé sigui per a fer una comparativa contra el mes anterior, contra l’any anterior o altres intervals de temps, dependrà de les necessitats d’anàlisis que tinguem. En llenguatge DAX, per a poder usar Funcions d’intel·ligència de temps, serà necessari la creació d’una taula de Calendari. Sense ella, no serem capaços de calcular mesures tan necessàries com comparar les vendes respecte al mateix període que tinguem seleccionat de l’any passat o poder veure la variació en % respecte la setmana passada de mida a analitzar. A part de permetre usar les funcions d’intel·ligència de temps, tenir una taula calendari en el nostre model de dades ens permetrà vincular simultàniament diferents taules, de tal forma que el filtre de data pot ser comuna en més d’una taula facilitant la navegabilitat en l’informe. A més, un altre benefici important a tenir en compte, és la creació d’altres elements rellevants com pot ser identificar els dies de cap de setmana o entre setmana. En aquest article, veurem com podem crear una taula de Calendari en llenguatge DAX. A més, també veurem com relacionar la taula calendari amb una taula de vendes i crearem un gràfic per a ser capaços d’analitzar les vendes d’un any respecte l’any anterior, trimestre a trimestre. Som-hi.

Creació taula Calendari

El primer que farem és obrir l’aplicació de PowerBi Desktop i una vegada oberta premerem la pestanya de “Modelatge” situada en la cinta d’opcions. Una vegada seleccionada, marcarem l’opció “Nova Taula”, ja que el codi que escriurem, genera una taula en el sistema.
  Quan premem “Nova taula” se’ns obre una barra amb el text “Taula =” subratllat, similar a la d’Excel. Aquí és on hem d’introduir el codi que ens generarà la taula de calendari.  A la barra de text, introduirem el següent codi. Només fa falta escriure el contingut exactament igual al de la imatge (es facilita el codi perquè es pugui descarregar al final de l’article). Una vegada copiat, premem Intro i ja tindrem la taula de dates creada. El que té de bo crear d’aquesta forma el calendari, és que podem reutilitzar la fórmula per a altres informes de PowerBI amb tan sols copiar i pegar el codi.Per a veure les dades en format taula anirem al segon dels tres botons que hi ha en la part esquerra superior del PowerBI desktop un botó en forma de matriu que es diu “Dades”.

A continuació, us vam mostrar les dades de la taula generada del 25 de juny al 5 de juliol, perquè es vegin els canvis de dia, setmana, mes, trimestre i semestre a mesura que avancen els dies. Una primera imatge fins a la columna de “Trimestre”
Segona imatge de les mateixes línies. Es mostren columnes restants.
Una vegada creada la taula, realitzarem alguns passos necessaris per a una correcta interpretació i visualització de les dades. El primer pas i més important serà marcar la taula de calendari com a taula de dates. Per a fer-ho, quan estiguem visualitzant les dades de la taula, marcarem l’opció de la pestanya de la cinta d’opcions “Eines de taules” i premerem l’opció “Marcar com a taula de dates” – “Marcar com a taula de dates”.
En prémer sobre aquesta opció, se’ns obrirà la següent finestra i haurem de seleccionar la columna “Data” com a columna de referència de la taula de dates, li donarem a acceptar i ja tenim la nostra taula marcada.
El segon de tots serà ordenar aquelles columnes que s’ordenen en funció d’una altra columna, per exemple la columna “Mes”. Per què és necessària l’ordenació de la columna “Mes” en funció d’una altra columna? Perquè per defecte, el sistema ens la ordena de manera alfabètica. Vegem què passa si arrosseguem la variable “Mes” en el llenç de PowerBI i el vam mostrar en una taula. Per a anar al llenç, hem anat al botó de “Informe”, just damunt del de “Dades”.

 

Evidentment, tenir ordenats les dades d’aquesta forma no ens està donant cap informació útil, per a això el que farem serà tornar a l’opció de “Dades” on es visualitzen les taules, seleccionarem la columna de “Mes” i quan la capçalera de la columna es quedi ressaltada de color groc, premerem l’opció “Ordenar per columna” i seleccionarem l’opció “MesNro”. D’aquesta forma la columna de “Mes” ens quedarà ordenada per número de mes i no per ordre alfabètic.
Si tornem a l’informe, veurem com els mesos ja ens apareixen ordenats segons l’ordre natural de temps establert.

A continuació, farem el propi per a les següents columnes:

  • Nom de dia – Ordenat per Dia Setmana
  • Trimestre – Ordenat per TrimNro
  • Semestre – Ordenat per SemNro
  • M-I – Ordenat per SortMonthYear
  • T-I – Ordenat per SortTrimYear
  • S-I – Ordenat per SortSemYear


El tercer pas serà ocultar aquelles variables que no s’usaran per a la visualització de dades, com per exemple les que hem utilitzat per a l’ordenació. Hi ha diverses maneres de fer-ho, la més directa i fàcil és seleccionar la columna en qüestió, per a l’exemple TrimNro, i seleccionem la capçalera amb el botó dret del ratolí i seleccionem l’opció “Ocultar en la vista d’informes”, d’aquesta forma ja no ens apareixerà en la vista d’informes i no ens molestarà. Farem el mateix amb les altres columnes que no necessitem que es mostrin en l’informe. S’identifiquen ràpidament donis de la vista de les taules ja que la capçalera de la columna es queda ombrejada de color gris.

 

Creació mesures intel·ligència de temps

A més de la taula de dates que hem creat, hem carregat en el nostre model una taula amb línies de venda amb la següent estructura:
Per a la càrrega de l’arxiu (al final de l’article el tindreu disponible per a la seva descàrrega) utilitzarem la importació de dades Excel
Seleccionem l’arxiu on l’hàgim guardat i se’ns obrirà el navegador. Hem de seleccionar “Ventas1” com es mostra en la imatge i veurem una previsualització de la taula que carregarem. Li donem a “Carregar” i ja tindrem la nostra taula dins del model de PowerBI.
Una vegada tenim carregada la taula de vendes en el model, necessitarem fer una petita transformació en les dades. En aquest cas seleccionarem la columna “Client” i en “Tipus de dades” triarem l’opció “Text”, perquè tracti el codi del client com a text i no com un nombre enter. També podem aprofitar per a canviar el tipus de data que es mostra en “Data registro”, ja que per defecte està en format llarg i és possible que ens interessi més tenir-ho en format de data curta. En aquest cas seleccionaríem la columna “Data registro” i buscarem en la cinta d’opcions el camp desplegable “Format” per a seleccionar el format de data desitjat.
El que farem a continuació serà relacionar la nostra taula de dates amb la taula de vendes, crear un filtre de data, crear una mesura de vendes, una mesura de vendes last year i una taula en la qual es mostrarà per client i trimestre la diferència de vendes respecte la data seleccionada i l’any anterior. El que farem serà anar a la part del “Model”. Aquí veurem les taules “Vendes” i “dDate” i el que farem és arrossegar el camp “Data registro” de la taula de Vendes i el vincularem al camp “Data” de la taula dDate.
Automàticament el sistema detecta que es tracta d’una relació d’1 a N (Taula data -> Vendes), per això apareix un asterisc en la taula de vendes i un 1 en la taula dDate.
Una vegada tenim totes dues taules relacionades, ens anirem a l’informe i seleccionarem el camp “Segmentació de dades” en la part de “Visualitzacions”. Li assignarem la variable  “Data” perquè quedi com en la imatge. Per defecte el sistema agafa la data mínima i la data màxima que hàgim introduït en el calendari. Modificarem les dates perquè agafi l’interval 01/01/XXX1 – 31/12/XXX1+1 de tal forma que tinguem 2 anys naturals entre el mínim i el màxim seleccionat.
El següent pas serà la creació d’una mesura amb el nom de “Vendes”, en aquest cas per a les vendes. Així que en la cinta d’opcions, buscarem l’opció “Nova Mesura” i la premerem.
A la barra que se’ns obre especificarem el codi següent:
Aquesta mesura ens calcularà la suma de l’import de vendes, en funció dels filtres que tinguem en l’informe, així com els filtres de context en els objectes. Tornem a crear una altra mesura, aquesta vegada calcularem les vendes comparant contra l’any anterior, per a això usarem la funció CALCULATE, passarem la mesura “Vendes” que acabem de crear, i dins del CALCULATE afegirem la funció DATEADD. Com a primera expressió de DATEADD, passarem el camp de data de la taula calendari (dDate[Data]), com a segona expressió indicarem el nombre d’intervals que volem moure’ns, en el nostre cas -1 perquè volem comparar contra 1 any enrere, i com tercera expressió indicarem “Year”. En cas de voler comparar contra 1 mes enrere, especificaríem “Month” en lloc de “Year”. Fàcil, veritat?
Ara que tenim les mesures creades, triarem en les visualitzacions l’opció taula i arrossegarem els següents camps en la part de valors: Camp T-I de la taula de dates, mesura Vendes i mesura Vendes LY.
Veiem com l’import de T1-18 en la columna de vendes coincideix amb l’import de T1-19 en la columna Vendes LY, per la qual cosa podem afirmar que el càlcul de les mesures és correcte.
El que farem ara és transformar aquest objecte visual a matriu. L’única cosa que hem de fer és seleccionar l’objecte visual i prémer l’opció de “matriu” en l’apartat de visualitzacions. Ja per a acabar, mourem la variable “T-I” a les columnes, en les files especificarem la variable “Clients” i ja tindrem la nostra matriu creada, ara només ens farà falta donar-li una mica de color i afegir un format de barres proporcionals a les vendes per client a la mesura vendes.
Per a això premerem la fletxa que apunta cap avall a la mesura de “Vendes” -> Format condicional -> Barra de dades
Seleccionarem el color que preferíem i ja tenim la nostra taula acabada
    Autor – Bernat Duran – Consultor Power BI

 

   

Vols el excel de dades i el codi per a poder copiar i pegar?

 

Sempre ens queixàvem que Business Central només ens permetia gestionar un compte de correu i per exemple per enviar factures amb un correu d’administració i una oferta de vendes des d’un email de comercial, s’havia de recòrrer o a configuració d’usuaris o a alguna adaptació.

Doncs amb les noves versions al cloud de Business Central fent servir la funcionalitat addicional de correu electrònic podem configurar diferents comptes i assignar els diferents escenaris d’utilització per exemple, factures, abonament, comandes de compra, ofertes de venda, etc. A cada un dels emails, d’aquesta manera quan enviem una factura podem fer servir el email del departament de finances i quan realitzem una comanda de compra, fem servir l’email corresponent al departament de compres.

Us deixo una captura de com podriem deixar configurats els diferent escenaris amb tres emails un per compres un altre per vendes i un altre per finances. Per donar d’alta els emails, si els correus son de Microsoft 365, no cal cap dada més per registrar un email que el propi email i el seu mot de pas, sinó sempre podem configurar-ho amb el smtp. Addicionalment des de BC podem gestionar també el nostre email, amb el que podriem sense sortir del entorn, enviar i rebre emails.

Podrás veure com fer-ho a la nostra Academy. En aquest vídeo (en castellà)  d’un minut et mostrem una part del video que trobaràs complet a l’App oficial de la Appsource Academy.

Autor: Dani Gaya – Consultor Business Central

 

   

“No puc connectar-me al fileserver”, “Crec que algú ha esborrat l’excel compartit”, “l’informàtic ens ha comentat que un disc dur s’ha corromput i ha quedat inaccessible…”

Com a consultor, constantment sento a parlar d’aquests obstacles que la informàtica té… o més ben dit, tenia.

La solució Sharepoint, va aterrar ja fa uns anys com un producte de Microsoft habitualment per a treballar com a fileserver en local. Però, poques empreses han donat continuïtat a les seves constants millores, que han fet d’aquesta eina la millor opció per a treballar com a fileserver (i molt més). Inclús havent-hi altres empreses que continuen amb carpetes compartides…

Durant aquest any de confinament, a Olivia ens hem trobat amb un cas de necessitat de còpies de seguretat de bases de dades SQL. El client, preocupat, ens va comentar que mentre no arrancàvem el projecte de pujada de servidors a Azure, tenia por de que, per exemple, un incendi, pogués provocar una pèrdua de dades irreversible.

El que no sap aquest client és que, amb el tenant de Microsoft que ja tenen implantat, i la llicència adequada, tenen un espai d’emmagatzematge al Sharepoint, que actualment s’allotja al núvol: adeu als incendis, huracans o terratrèmols.

Altres clients, tenen problemes amb les seves connexions VPN cap a aquests arxius allotjats a la seva oficina, ja que s’han de connectar des de casa, des d’un altre client o des del primer bar amb wifi que trobin.

En aquest context, Sharepoint garanteix l’accés als arxius de col·laboració de la teva empresa des de qualsevol punt del món.

A través d’una connexió segura i configurable a tots els nivells, tens la capacitat d’accedir a un document en temps real amb les eines d’edició que corresponguin (Word, Excel, etc.) inclús si una altra persona està treballant sobre el mateix document.

De fet, pots aprofitar per parlar amb aquesta companya o company, ja que Sharepoint està totalment integrat i sincronitzat amb el sistema de comunicació de Teams.

D’altra banda, es requereix una connexió FTP cap a un proveïdor per intercanvi de documents?

Sharepoint també garanteix compartir els documents necessaris només a les persones desitjades mitjançant un enllaç que es pot enviar per correu via Exchange, tot configurat a través d’una automatització (el que abans s’anomenava Flow, o fluxe de treball) Power Automate.

En aquest sentit, Sharepoint posa a la nostra disposició tota la cadena de treball automatitzada que el negoci requereix, en la direcció que necessitem i sense dependre d’apertures de firewalls, protocols ni ports.

En definitiva, Sharepoint ens ofereix funcionalitats i models que permeten, de forma àgil, flexible i escalable, dissenyar i implementar solucions de col·laboració, comunicació, gestió del coneixement i intel·ligència de negoci.

Et volem informar que l’evolució empresarial apunta directament al núvol. Així doncs, l’ús de Sharepoint és realment una bona porta d’entrada per començar a tractar amb el que serà el nostre futur.

 

Autor: Luis Martos – Técnico de Sistemas  

 

Segur que has sentit a parlar del núvol més d’una vegada. Cada vegada és més habitual que les empreses tinguin serveis en el núvol com a opció estratègica. Avui en dia vivim en un món cada vegada més competitiu, per això és molt important que les empreses es centrin cada vegada més en el seu negoci per a donar el màxim rendiment.  Pràcticament totes les empreses (per no dir totes) en menor o major mesura necessiten dels recursos informàtics per a poder funcionar, i fins ara, es necessitava fer grans inversions inicials per a poder posar en marxa totes les necessitats de l’empresa i amb tot el que suposava tenir tot aquest sistema físicament en la nostra empresa: Pressupostos de hardware, infraestructures, manteniments i la responsabilitat del correcte estat i sistemes de seguretat. 

Llavors, Com et pot ajudar Microsoft Azure?  Tant si ja tens una empresa o estàs pensant a començar un nou projecte empresarial, segur que hi ha una opció per a tu.  Microsoft Azure és una plataforma amb més de 200 productes i serveis en el núvol perquè puguis disposar de la teva pròpia solució per a la teva empresa.

Una dels grans avantatges és la de poder disposar dels recursos que necessites i pagar només pel que uses. S’ha acabat aquest dilema de quin servidor comprar; si comprar un servidor ‘just’ per al que necessitem avui, però sabent que, si demà necessitem alguna cosa més, ja se’ns queda petit o, comprar de majors característiques amb el cost que comporta, i estar pagant i mantenint un servidor sobredimensionat “per si demà” necessites d’aquests recursos.  Quan tenim els nostres servidors virtualizados, els ajustem a les necessitats reals a cada moment, podent modificar-los al moment per si les situacions canvien i necessites més o menys recursos (CPU, RAM, Disc…).  

A més de despreocupar-te de la inversió inicial, tampoc et hauràs de preocupar del manteniment d’aquest, ja que els professionals de Microsoft Azure seran els que s’encarregaran d’això. I podràs gaudir de maquinari, programari i sistemes de seguretat sempre actualitzats i adaptat a les teves necessitats  També cal recordar que quan tens aquest tipus d’infraestructura en la teva empresa, necessites tenir un espai físic reservat en el teu despatx o empresa. I teòricament hauria d’estar correctament condicionat (encara que no sempre és així) i amb tots els riscos que això suposa, ja que queda exposat a accidents o fins i tot possibles robatoris.  No t’equivoquis, no sols és per a grans empreses o mitjanes. També pot ser per a micro-pimes o autònoms.

Un altre avantatge de Microsoft Azure és el seu gran ecosistema, podent gaudir de tot el ventall de serveis de Azure, Microsoft 365 (Office 365), Dynamics 365, etc…   Per la seguretat no et preocupis, tindràs els teus sistemes en entorns 100% assegurances i controlats. Tampoc pensis que disposar els teus servidors en el núvol signifiqui que tothom pugui accedir a ells. Tot això està en un entorn controlat sol per a tu.  Es pot fer configuracions perquè els servidors virtualizados només siguin accessibles des de la teva empresa o per VPN directament des del teu PC per si necessites accés des de fora de la teva empresa.  Si actualment tinc servidors físicament en la meva empresa i vull començar a usar el núvol de Microsoft, haig de passar tots els servidors al núvol? No, en aquests casos (que és d’allò més habitual del que ens podem arribar a pensar) es fa una implantació hibrida. Els servidors de Microsoft Azure es connecten a la teva xarxa i actuaran com si els tinguessis físicament amb tu.

 

Autor : Cristian Alegret – Consultor de Sistemes

 

No hi ha dubte que Microsoft Teams està vivint un moment dolç. És indubtable que és la nineta dels ulls de Microsoft i molts dels esforços innovadors van dirigits a enriquir més aquesta eina que va néixer com una evolució de Skype i ja ha adquirit una dimensió totalment nova. És un nou concepte de solució on Microsoft no té rival, la integració. Com vam veure en un altre post, cada solució per si sola potser no és la millor del mercat, però és tan fàcil interactuar amb elles que avui en dia se’ns fa molt difícil pensar que només fem una tasca en una àrea concreta en la nostra jornada laboral. Cada vegada més, evolucionem a fer diferents tasques amb diferents companys en diferents areas. Ja no hi ha sitges especialistes que no saben el que fan la resta. Les noves organitzacions són més col·laboratives, més àgils i la informació flueix d’una altra manera.

Per això, eines com Microsoft Teams són ideals ja que són modulars i poden arribar a ser transatlàntics per a perfils més exigents o una llanxa motora per a perfils que només necessiten una part de la seva potencialitat. Podem incorporar les aplicacions que necessitem, quan tinguem aquesta necessitat. No estan preinstal·lades. Són aquí latents a l’espera que les descobreixis. I una vegada passa això, surgeix la màgia.

 

Tocar el botó d’aplicacions que veiem en la part inferior a l’esquerra és un constant descobriment. El ritme de publicació és tan alt que ni el mateix Microsoft pot comunicar totes les aplicacions noves que van apareixent. Jo mateix que treballo en un partner de Microsoft a vegades descobreixo una nova aplicació perquè un company l’ha descobert primer i em “força” a utilitzar-la perquè ell la utilitza i si realitzarem una cosa conjunta, aprofitem que existeix aquesta solució i ens pot ajudar a fer-ho més productiu. I aquí està la clau de l’adopció cada vegada més ràpida de Teams. No comencem a utilitzar-la perquè hem vist un anunci o ens el ha proposat el nostre proveïdor de tecnologia o ens el ha “imposat” (volia trobar un eufemisme però crec que cal anar sense embuts avui dia) la direcció. Sinó, tot el contrari, un company de treball es converteix en un prescriptor del producte i ja sabem tots la potencialitat d’aquest canal de transmissió. I voilà! Es produeix de nou la màgia.

Aconsello anar entrant ja que sense imaginar-t’ho apareix una nova aplicació que pot ser que no compleixi al 100% el que necessites, però és tan fàcil començar a utilitzar-la que seràs tu la pròxima vegada que aconsellis al teu company utilitzar aquesta nova aplicació. I això passarà per exemple amb l’aplicació Lists. Aparentment sembla una solució per a la gestió de llistes, com el nom indica, però és una mescla entre Planner, To Do i Project. Però per a temes molt concrets i de seguiment més regular. Abastant menys que Project o Planner, que està pensat per a projectes més globals, sinó tasques de seguiment més lleugeres i amb menys necessitat d’informació.

 

A l’inici podem començar de 0 o amb plantilles que amb uns clics podem tenir-lo muntat tot per a utilitzar-la ja. Com us podeu imaginar, vaig utilitzar la plantilla de planificador de contingut. I aquest post ja ha format part del meu nou Lists per a planificar les publicacions del nostre blog. Com comentava abans, pot ser que hi hagi una altra solució millor, però en un minut ja la tenia en la meva pestanya de l’equip de Màrqueting i ja estava planificant podent posar responsables, terminis, temes, etc.

En el pròxim post parlaré de més aplicacions que m’aniré trobant o alguna que un altre company hagi anat més ràpid que jo.

Autor: David Bonet – Responsable de Marketing

 

 

 

El teletreball ja no és una cosa pròpia del COVID-19. L’evolució a aquesta nova manera de treballar i organitzar equips s’ha vist reduïda en 2 mesos, quan molts analistes i el propi Microsoft ho projectava per 2 anys.

Això ha agafat per sorpresa als departaments de RH que estan adaptant les polítiques dels treballadors a aquesta nova realitat. Fa falta un marc clar per als dues parts, sobretot en aquests primers mesos, que marcarà la manera de relacionar-se en un entorn diferent que va més enllà de l’oficina i els desplaçaments per motius laborals.

Els responsables de gestió de persones a més necessiten estar al dia de les eines per a assegurar la correcta comunicació entre els equips sense veure reduïda la productivitat. Fa uns anys l’empresa havia de dotar d’un PC, al principi de sobretaula, una taula, cadira i un telèfon d’empresa. Després van afegir l’adreça de correu electrònic i ara evolucionem a facilitar una subscripció per a comunicar-se. El canal ja és el triat per a cada moment: mail, xat, videollamada, treballant en un document compartit, trucada, etc.

El dispositiu en si perd importància ja que evolucionem a utilitzar el telèfon intel·ligent per a motius personals i professionals i gràcies a l’accés remot ja podem treballar amb qualsevol PC ja sigui en l’oficina o a casa. Això inicia un gran repte de seguretat per als departaments de TI que ha de compaginar la facilitat amb la seguretat. Per tant treballar amb eines que garantizan la seguretat pot evitar conflictes entre departaments.

Olivia ha adaptat la manera de treballar internament i amb els clients davant aquesta nova situació i estar treballant ja amb Microsoft 365 abans del confinament ha possibilitat realitzar aquesta transició més ràpida. A més, s’han incorporat dinàmiques noves que milloren la comunicació i relació entre els treballadors que seran introduïdes en el nou model híbrid oficina-teletreball.

Autora: Clàudia Sampere. Tècnica de RRHH