El teletreball ja no és una cosa pròpia del COVID-19. L’evolució a aquesta nova manera de treballar i organitzar equips s’ha vist reduïda en 2 mesos, quan molts analistes i el propi Microsoft ho projectava per 2 anys.

Això ha agafat per sorpresa als departaments de RH que estan adaptant les polítiques dels treballadors a aquesta nova realitat. Fa falta un marc clar per als dues parts, sobretot en aquests primers mesos, que marcarà la manera de relacionar-se en un entorn diferent que va més enllà de l’oficina i els desplaçaments per motius laborals.

Els responsables de gestió de persones a més necessiten estar al dia de les eines per a assegurar la correcta comunicació entre els equips sense veure reduïda la productivitat. Fa uns anys l’empresa havia de dotar d’un PC, al principi de sobretaula, una taula, cadira i un telèfon d’empresa. Després van afegir l’adreça de correu electrònic i ara evolucionem a facilitar una subscripció per a comunicar-se. El canal ja és el triat per a cada moment: mail, xat, videollamada, treballant en un document compartit, trucada, etc.

El dispositiu en si perd importància ja que evolucionem a utilitzar el telèfon intel·ligent per a motius personals i professionals i gràcies a l’accés remot ja podem treballar amb qualsevol PC ja sigui en l’oficina o a casa. Això inicia un gran repte de seguretat per als departaments de TI que ha de compaginar la facilitat amb la seguretat. Per tant treballar amb eines que garantizan la seguretat pot evitar conflictes entre departaments.

Olivia ha adaptat la manera de treballar internament i amb els clients davant aquesta nova situació i estar treballant ja amb Microsoft 365 abans del confinament ha possibilitat realitzar aquesta transició més ràpida. A més, s’han incorporat dinàmiques noves que milloren la comunicació i relació entre els treballadors que seran introduïdes en el nou model híbrid oficina-teletreball.

Autora: Clàudia Sampere. Tècnica de RRHH