Si es tracta de l’eix sobre el qual qualsevol restaurant maneja el seu servei al client, les operacions i les transaccions, comptar amb un bon sistema de Punt de Venda (TPV) és vital per a l’èxit. I amb tantes opcions en el mercat, quin triar? Gràcies a la nostra àmplia experiència de la mà de LS Retail, a continuació et presentem 7 preguntes clau que t’ajudaran a triar el millor programari POS per al teu negoci.

1 – Quines característiques necessites?

Els sistemes de punt de venda van molt més enllà de ser simplement caixes registradores que processen transaccions i registren pagaments. Avui en dia, el punt de venda és una eina necessària que pot accelerar les operacions, agilitzar la mà d’obra, augmentar la fidelitat, administrar l’inventari i definir l’experiència del client. Per tant, no és d’estranyar que el sistema TPV modern ofereixi un gran nombre de característiques / funcionalitats.

Control d’empleats, registre d’empremtes dactilars, TPV mòbil, bases de dades de clients, comandes en línia, gestió de receptes i ingredients … semblen grans meravelles de les que disposar, no? No obstant això, pot ser que no siguin tan útils per a tots els negocis; un restaurant amb servei complet té necessitats molt diferents a les d’una cadena de cafès o pizzeries.

Atura’t un segon i pregunta’t: quines característiques necessito realment? Assigna els teus requisits i tria un sistema que s’ajusti a les teves necessitats actuals. D’aquesta manera estalviaràs diners i esforç. I ho faràs en tres etapes: en la fase de desenvolupament, durant la formació de la teva personal i diàriament, ja que massa opcions en el punt de venda poden acabar interposant-se en el camí de la teva personal al gestionar les seves tasques rutinàries.

 

2 – Està aquest POS dissenyat específicament per al teu sector?

Encara que algunes característiques comunes en la venda al detall poden adaptar-se a la indústria dels restaurants, les botigues i les botigues de servei d’aliments generalment tenen requisits molt diferents.

Assegura’t de triar un sistema POS desenvolupat específicament per a la teva indústria. Una solució dissenyada per a restaurants et permetrà realitzar fàcilment tasques diàries clau, com afegir / eliminar ingredients d’un plat, fer ofertes de menjar i combos (per exemple, ofertes de cafè i pastissos), dividir la factura, enviar comandes directament a la cuina i gestionar les taules, entre moltes altres funcionalitats.

No et conformes amb un sistema amb el que potser puguis salvar el moment. Tria un POS pensant en cadascuna de les teves necessitats.

3  – És ràpid? ¿Fiable?

El teu indústria es basa en la qualitat i la rapidesa. Si hi ha alguna cosa que vols evitar durant el dissabte nit és tenir un sistema de Punt de Venda lent o sense resposta que retardi el servei i creï una cua de clients malhumorats.

  • Quan investiguis les diferents solucions de programari, pregunta:La interfície és intuïtiva i es pot personalitzar segons el rol de cada membre del personal?
  • Pot acceptar fàcilment diferents tipus de pagaments, factures fraccionades, factures mogudes de la barra a la taula, etc.?
  • Quines característiques ha de ajuden a accelerar el servei?
  • Quin és el temps mitjà per transacció?
  • Què passa si la connexió a Internet s’interromp? Podré seguir acceptant comandes i processant vendes – o hauré d’acceptar comandes en fulls de paper?

La resposta a aquestes qüestions ha de ser afirmativa en tots els casos. Si no, ja saps a què problemes pots tenir d’enfrontar tot i la inversió realitzada.

4 – Quina és la inversió adequada?

Abans de triar l’opció amb la inversió inicial més baixa, assegura’t d’investigar el retorn de la inversió (ROI) que podria aconseguir. Quan analitzis l’impacte de la nova tecnologia en el seu balanç final, recorda tenir en compte múltiples factors, entre els quals s’inclouen:

Temps dedicat a la formació del personal: si experimentes una alta rotació de personal, l’adopció d’un sistema intuïtiu de Punt de Venda fa que la formació dels nous empleats sigui ràpida i fàcil.

Reducció de residus: ¿inclou el nou sistema eines de gestió d’inventaris? Pots estalviar molts diners encarregant les quantitats correctes d’aliments i usant els que tens eficientment.

Lleialtat: un sistema que dóna suport a la implementació de programes de fidelització i et permet enviar ofertes i campanyes dirigides a clients registrats poden ajudar-te a incrementar la fidelitat dels teus clients.

Temps malgastat alineant dades: si utilitzes un sistema per gestionar les vendes, un altre per a l’inventari, un tercer per a les llistes de personal, un altre per als seus proveïdors, etc., acabaràs dedicant gran part del teu temps a comparar resultats ia intentar donar un sentit als teus números. Un sistema que integra totes aquestes funcions en una mateixa plataforma et permet obtenir més informació de les teves dades, així com simplificar la teva comptabilitat, estalviant-li moltes hores (i mals de cap!) En el procés.

5 – A quin proveïdor acudeixo?

Al triar un nou sistema de POS, heu de tenir en compte la reputació del proveïdor.

Una plataforma tecnològica sense antecedents no necessàriament ha de ser desqualificada, però, cal reconèixer el risc que en pocs anys sigui una empresa molt diferent -o que ja no sigui una empresa- i el programari mai evolucioni. I sí, avui dia, les evolucions tecnològiques resulten clau tant en funcionalitats com en mesures de seguretat.

Tria una empresa amb una trajectòria: una empresa que sàpigues que hi serà en el futur, proporcionant-assistència i actualitzacions periòdicament.

6 – I si el meu negoci creix?

Tots els propietaris de restaurants somien fer créixer el seu negoci: augmentar el nombre de clients, afegir un pati, terrassa, gestionar múltiples emplaçaments, construir una cadena … ¿internacional? ¡Per que no!

En seleccionar un nou sistema, assegurat que pots afegir fàcilment nous terminals POS i fins i tot obrir noves ubicacions amb un esforç limitat. El sistema adequat també et permetrà créixer integrant fàcilment altres solucions de software.Supongamos que decideixes expandir els teus serveis de lliurament a domicili associant amb un servei de tercers: què passa si la teva POS no pot integrar-se amb l’aplicació del servei de lliurament?

Si estàs pensant en l’expansió internacional, té sentit investigar si el sistema ha estat traduït en diferents idiomes, si pot suportar múltiples regles de moneda i fiscalització, si està disponible en diferents localitzacions …

Un sistema rígid, que no et permet fer canvis o integrar altres solucions, pot ser més barat per començar – però haurà de ser reemplaçat un cop el negoci creixi, causant problemes (i alts costos) a llarg termini.

 

Tria una plataforma que pugui créixer al costat del teu negoci i aquesta t’ajudarà no només avui, sinó també demà.

7 – Puc accedir a referències actuals?

En llegir el fullet de màrqueting, un té la impressió que tots els sistemes de punt de venda poden fer de tot a la perfecció. Tots flexibles, àgils, amb moltes funcions i fàcils d’usar, només faltaria!

No et limitis a prendre la paraula del venedor / proveïdor: durant el procés de selecció, és una bona idea demanar referències. Els millors proveïdors de programari poden donar-te una llista de clients actuals. Sempre pots posar-te en contacte amb aquestes empreses, obtenir les seves opinions, i realitzar-los preguntes per veure de primera mà com funciona el sistema POS.