Després de la nostra visita al Mobile World Congress vam poder veure de primera mà les Hololens 2 i la seva aplicació en diferents àmbits com el camp mèdic, el sector de la construcció, l’enginyeria i l’assistència remota per tècnics de camp. Aquest últim cas estava a més integrat amb la suite empresarial Dynamics 365. Gràcies a la realitat augmentada de les Hololens i les diferents aplicacions integrades dins el software empresarial de Microsoft, es mostrava com assistir a una persona que està físicament davant de la màquina espatllada, per part de l’tècnic expert que està en una altra part del món. Sense haver de desplaçar-se, pot resoldre la incidència ràpidament, ja que a través de les ulleres pot veure el que està veient la persona que assisteix i pot mostrar manuals o remarcar amb fletxes on ha de realitzar l’acció.

S’utilitzaven diferents aplicacions en la demostració, totes elles de Microsoft i incloses dins el paraigua Dynamics 365. Per exemple, per contactar s’utilitzava Skype for Business (Microsoft Teams en breu). Prèviament havíem buscat el contacte en Dynamics 365 for Sales, on gestionem ja sigui a manera de CRM tots els nostres clients o leads. Apareixien en una pantalla tots els contactes, buscàvem el que ens interessava i directament com fent clic amb el dit accedíem a trucar amb Skype. S’obria una nova pantalla que podíem desplaçar on volguéssim, deixant-fixa en un lloc concret de la sala (no necessàriament estant sempre visible en el camp de visió).

La persona que et assistia podia enviar-te documentació allotjada en Sharepoint i obrir-la en el camp de visió com una finestra més. Tenint diferents finestres obertes com el manual de la màquina amb gràfics del funcionament o vídeo tutorials per anar seguint els passos mentre en real se solucionava la incidència.

Gràcies al fet que la persona que assistia podia veure el que veien els teus ulls, podia anar corregint tant la trajectòria de la recerca de diferents materials com l’acció concreta. Amb fletxes recalcar un lloc concret podia indicar amb més facilitat el que intentava explicar.

Tota aquesta informació quedava registrada a l’aplicació Field Service que podia ser consultada per tot el personal de suport per a futures accions amb la màquina i tenir un historial accessible des de qualsevol lloc. La intenció de Dynamics 365 és facilitar el treball diari dels empleats brindant-los de tota la informació possible que esdevé en l’empresa per ser més productius i resolutius.

En el següent vídeo s’explica tot el procés per veure en acció tots els elements comentats:

Cada vegada anirem veient més aplicacions del dia a dia dels treballadors amb aquest tipus de dispositius. L’objectiu de Microsoft és clar, connectar millor als treballadors perquè siguin més productius:

  • Facilitant l’accés a la informació necessària
  • Reduint les barreres de la ubicació de cada treballador
  • Simplificant els processos

Potser les Hololens quedin molt lluny, per la seva difícil penetració en el mercat, però actualment ja podem fer processos d’una manera més eficient simplement coneixent les possibilitats que existeixen ja en el programari de Microsoft i molts professionals encara no han explorat. És important confiar en un proveïdor que sempre estigui actualitzat i proposi escenaris no només amb la solució actual, sinó preparant per al que vindrà en el futur. Anticipant-se a actualitzacions que facin refer el projecte per haver-ho plantejat segons el passat.