Donant per fet que ja ningú té un sistema de correu en els seus propis servidors locals, avui dia, molts proveïdors de hosting inclouen un servei de correu propi, allotjat en les seves instal·lacions.

El que els clients no coneixen és que, a vegades, aquest Cloud que han contractat no és realment un Cloud, amb la seguretat, sincronització i escalabilitat que caracteritza aquest servei. Sinó un altre allotjament local, com podrien ser aquests obsolets servidors de correu de qualsevol oficina.

Començant per la seguretat, Microsoft disposa de les millors instal·lacions d’emmagatzematge de dades del món, on han invertit tant molt capital com molta tecnologia, coneixement i experiència. A prova de tot perill físic… però també tecnològic.

Un bon exemple podria ser el govern d’Alemanya, que té centralitzats amb Microsoft tots els seus serveis.  

D’altra banda, altres proveïdors gairebé mai podran optar a tantes capes de seguretat i tecnologia i, si ho aconseguissin, resultaria en preus desorbitats per als clients per un servei de correu.

Quant a escalabilitat la premissa és senzilla: S’ofereix aquest servei perquè el client sigui el seu amo i administrador.

El client té la capacitat d’augmentar i reduir les llicències de correu en temps real, adaptant-se així a les necessitats de la seva empresa i repercutint de manera directa en el cost que vulgui ajustar. La previsió de futur deixa de ser un problema gràcies a aquesta autonomia, i a més resulta un estalvi total en temps de gestió.

La tecnologia que s’ofereix és àmplia i capdavantera, i suposa un 100% de sincronització entre dispositius i llocs.

D’altra banda, altres proveïdors mai podran oferir un trànsit amb tanta folgança, la qual cosa sempre significarà problemes de sincronització i lectura de correus en temps real.

Per descomptat, tot això subscrit a la sincronització amb la resta de serveis de Microsoft Office 365: Teams, Sharepoint, Business Central, Power BI, etc. ja que, com hem comentat en altres articles, aquestes solucions es troben totalment enfocades a la col·laboració, comunicació, gestió del coneixement i intel·ligència de negoci.

 

Autor: Luis Martos – Técnico de Sistemas