Avui a les 11.00 s’obrirà la 2a convocatòria d’ajudes destinades a la digitalització de petites empreses d’entre 3 i menys de 10 empleats (segment II) que s’emmarca en el “Pla de Digitalització de les Pimes 2021-2025”. El Pla és l’instrument fonamental per al desenvolupament dels fons europeus de recuperació “Next Generation EU”, i una de les principals actuacions o projectes és el conegut “Kit Digital”, del qual ara s’obre per a empreses que compten amb una plantilla mitjana entre 3 i 10 empleats.

Nota: El nombre d’empleats es calcularà tenint en compte les dades de treballadors existents en el Règim General de la Seguretat Social i en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, corresponent als últims 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud de l’ajuda.

Aquesta segona convocatòria, compta amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i té per objectiu fomentar la digitalització de les petites empreses, microempreses i persones en situació d’autoocupació, dotant-les d’un bo de 6.000€ per empresa.

Si traduïm el valor econòmic de la convocatòria en el nombre de projectes o empreses que es podran beneficiar, en un càlcul simple, veiem que això suposa repartir 511.167 bons que és una ajuda fonamental, i m’atreveixo a dir que clau, en un moment en el qual la situació econòmica, torna a posar en serioses dificultats a les nostres empreses.

 

Com es realitzarà l’adjudicació de les ajudes?

S’adjudicaran d’igual forma que en la primera convocatòria, per la qual cosa es coneix com a concurrència no competitiva, és a dir, que s’atorgaran per ordre d’arribada de les sol·licituds i en disposició del crèdit suficient, així que, com més aviat millor es registri la petició, majors són les possibilitats d’estar entre els triats.

Aquesta sol·licitud pots presentar-la amb o sense l’ajuda d’un agent digitalitzador, però no deixis de parlar amb el teu proveïdor de confiança, ja que segur podrà ajudar-te en la tramitació de manera ràpida i sense cost.

Què haig de fer per a sol·licitar el meu Kit Digital?

  1. El primer que has de fer és donar-te d’alta com empresa que està interessada a obtenir l’ajuda de Kit digital en aquest enllaç: https://www.acelerapyme.gob.es/user/login
  1. Una vegada les teves dades hagin estat validats rebràs l’enllaç que et permetrà fer les 3 proves per a obtenir l’indicador de maduresa digital i ciberseguretat de la teva empresa. La realització d’aquestes Proves t’ocuparà 1 hora aprox.
  1. Ara hauràs de tenir descarregada l’última versió de l’aplicació de AutoFirma, ja que sinó no podràs signar la sol·licitud.
  1. Les bases i la resta d’informació que t’ajudaran en el procés de sol·licitud estan ja disponibles en https://sede.red.goes/es/procedimientos/convocatoria-de-ayudas-destinadas-la-digitalizacion-de-empresas-del-segmento-ii
  1. Els imports màxims d’ajuda per Categoria de Solucions de Digitalització, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei, en funció del Segment II:

*Sent X el nombre d’empleats, segons el que es disposa en l’article 7 de les Bases Reguladores

  1. Les sol·licituds es presentaran només de manera electrònica.
  • Suport Funcional de la Convocatòria (Horari de Dilluns a Divendres 9.00 – 18.00)

Telf: 900 909 001 | Email: info@acelerapyme.gob.es

  • Suport Tècnic de la Seu Electrònica de Red.es. (De dilluns a divendres de 9.00 a 18:00h.)

Telèfon: 901 904 060/919 343 677 | Email: soporte.sede@red.es

Si estàs pensant a presentar la teva sol·licitud, no ho dubtis! Tot el procés et portarà màxim 2 hores, però és un procés senzill que et permetrà avançar de manera clara a reforçar la teva empresa en estratègies digitals, que segur et faran més competitiu i eficient en la teva gestió.

Si et puc ajudar en alguna cosa, tant jo, com tot l’equip que integrem OLIVIA som aquí per a ajudar-te en els teus reptes ERP, CRM i Power BI.

 

Raquel Casellas

648602861

Linkedin